Na te pytania odpowiadają m.in. dwa badania znajomości marek profili PVC, które zostały zrealizowane w tym roku przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku oraz portal budowlany Budujemydom.pl. Są to badania wspomaganej znajomości profili okiennych, gdzie respondentom przedstawiono marki profili i poproszono o wskazanie znanych im marek.
Oczywiście ze względu na specyfikę naszych produktów, a w zasadzie półproduktów, trudno oczekiwać wysokiego wskaźnika znajomości spontanicznej marek profili okiennych. Niemniej biorąc pod uwagę aktywność reklamową, komunikację skierowaną do klientów indywidualnych oraz „markowanie” okien przez wielu sprzedawców i producentów okien marką systemu, tego typu badania mogą być jakimś miernikiem skuteczności – podsumowuje Marcin Szewczuk, Marketing Manager Aluplast sp. z o.o. Jest to też istotne kryterium z punktu widzenia dystrybutorów, którzy posiadając w ofercie rozpoznawalne, wzbudzające zainteresowanie klientów, marki podnoszą swoją konkurencyjność.
Badanie omniASM
Firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku już po raz kolejny przeprowadziła w lutym 2021 r. badanie znajomości marek profili okiennych z PVC. Badanie zrealizowane zostało techniką CAWI na próbie N=1044 dorosłych Polaków budujących/remontujących własne domy jednorodzinne, wśród których 54,2 % stanowiły kobiety, a 45,8 % mężczyźni. Było to badanie wspomaganej znajomości profili okiennych, gdzie respondentom przedstawiono marki profili i poproszono o wskazanie znanych im marek. Najbardziej znaną marką profili okiennych z PVC jest aluplast®, jednak jak widać również blisko co piąty ankietowany nie wskazał żadnej marki profili.
Źródło: omniASM, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku
Ankieta wśród członków klubu Budujących Dom miesięcznika "Budujemy Dom"
Również miesięcznik "Budujemy Dom" przeprowadza cykliczne ankiety dotyczące znanych i preferowanych marek profili okiennych z PVC wśród swoich czytelników skupionychw klubie Budujących Dom. Badanie zrealizowane zostało w kwietniu 2021, a badana grupa respondentów liczyła tym razem 854 osób. Ankietowane osoby miały zaznaczyć znane im, choćby ze słyszenia, marki profili PVC, a z drugiej strony proszone były o wskazanie którą markę zastosowaliby we własnym domu. Markę aluplast jako znaną wymieniło ponad 2/3 ankietowanych, natomiast jej zastosowanie deklaruje co piąty respondent.
Rozkład procentowy odpowiedzi na pytanie: Czy znasz tę markę / producenta?
Rozkład procentowy liczby osób zainteresowanych zastosowaniem produktów poszczególnych firm w budowie własnego domu
Źródło: www.budujemydom.pl