aluplast partnerem MONTERIADY podczas targów BUDMA 2017

Podczas czterech dni tegorocznych targów Budma, stoisko MONTERIADY odwiedziły tłumy zwiedzających, które z zapartym tchem i ogromną ciekawością śledziły kolejne pokazy dobrego montażu. Udział w wydarzeniu był jedyną w swoim rodzaju okazją do obejrzenia prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej i bezpośredniej rozmowy z ekspertami. 

 aluplast_monteriada_2017_1

Wybór dobrych okien i drzwi do naszego domu, to dopiero połowa drogi do uzyskania tego, na czym zależy nam najbardziej - ciepła, spokoju i bezpieczeństwa na długie lata. Drugim  kluczowym elementem, jest prawidłowo przeprowadzony montaż, zapewniający długotrwałą i oszczędną eksploatację zainstalowanych okien i drzwi, dlatego tak ważna jest edukacja i promocja dobrych praktyk w tym zakresie – komentuje Marcin Szewczuk z firmy aluplast. Montaż należałoby przy tym rozumieć jako całościowy proces obejmujący pomiar, planowanie, dobór produktów i finalne zamontowanie stolarki. Właśnie w ten sposób staraliśmy się prowadzić nasze pokazy, podczas których Ambasador kampanii DOBRY MONTAŻ, Pan Marcin Marchewka, krok po kroku omawiał poszczególne etapy i prezentował jak należy wykonać montaż warstwowy okna. Pokazy wywołały bardzo duże zainteresowanie, a ekspert odpowiadał na szereg pytań.

                  aluplast_monteriada_2017_2       aluplast_monteriada_2017_3

    aluplast_monteriada_2017_4  aluplast_monteriada_2017_5 

aluplast_monteriada_2017_6   aluplast_monteriada_2017_7 

aluplast_monteriada_2017_8   aluplast_monteriada_2017_9

aluplast_monteriada_2017_10   aluplast_monteriada_2017_11   

aluplast_monteriada_2017_12Od kilku lat angażujemy się w różnego rodzaju projekty szkoleniowe i edukacyjne, które promują nowoczesne technologie i dobre praktyki w ich stosowaniu. Monteriada to wydarzenie, które odpowiada na te wyzwania. Z jednej strony daje możliwość poznania nowoczesnych rozwiązań i technologii montażu, a z drugiej prezentuje trendy produktowe na rynku szeroko pojętej branży stolarki otworowej – podsumowuje Marcin Szewczuk, Marketing Manager aluplast. Niezwykle ważne jest przy tym oddziaływanie na rożnego rodzaju odbiorców, którzy pojawiają się na targach, począwszy od klientów indywidualnych, poprzez sprzedawców okien, aż po montażystów.



Nowy wymiar energooszczędności

Zmiana wymagań stawianych stolarce otworowej związana z zaostrzeniem wymagań w Warunkach Technicznych sprawia, że zarówno inwestorzy, jak również sprzedawcy poszukują produktów, które pozwolą na wykonanie stolarki spełniającej te wymagania. Z tego też względu na potrzeby pokazów wykonaliśmy okna w trzech rekomendowanych przez  nas systemach, które powinny być produktami o podstawowym znaczeniu dla inwestorów zainteresowanych budownictwem energooszczędnym – podkreśla Marcin Szewczuk.
                      13MONTAZWARSTWOWY         aluplast_monteriada_2017_14

Zdecydowaliśmy się na zaprezentowanie trzech systemów okiennych: Ideal 8000 – system o głębokości 85 mm z uszczelnieniem środkowym, na którym przeprowadzony został pokaz montażu warstwowego okna; Ideal 7000 - system o głębokości 85 mm z uszczelnieniem środkowym, na którym został przeprowadzony pokaz montażu w warstwie ocieplenia oraz Ideal 7000 „powerdur inside” – system z rodziny ideal 7000, w którym zastosowano specjalne wzmocnienia kompozytowe Ultradur Higf Speed, który został wykorzystany w pokazie montażu markizorolety. 

Montaż okien okiem klientów

Oprócz pokazów montażu na stoisku MONTERIADY odbyło się  spotkanie prasowe, podczas którego zaprezentowano najnowsze dane z badań kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ” przeprowadzone przez ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Celem badania było pozyskanie wiedzy na temat procesu decyzyjnego inwestorów indywidualnych w zakresie zakupu stolarki budowlanej oraz znajomości wśród nich zagadnień związanych z montażem tych wyrobów. Kilka zaprezentowanych opinii było szczególnie ciekawych w kontekście prowadzonych podczas pokazów montażowych dyskusji pomiędzy przedstawicielami firm, a klientami. Jak wynika z badań, zdecydowana większość inwestorów indywidualnych przywiązuje obecnie wagę do prawidłowej instalacji stolarki budowlanej. Jednocześnie z niefachowym montażem tego typu rozwiązań spotkał się co czwarty badany (24,2%), a aż 76,3% osób z tej grupy złożyło reklamację. Niewłaściwa instalacja dotyczyła najczęściej: nieodpowiedniego osadzenia stolarki, jej nieestetycznego zamontowania i nieszczelności w przypadku okien. Ponad połowa respondentów deklaruje, że rozważa zastosowanie „ciepłego montażu”, natomiast 80% z nie biorących go pod uwagę, jako przyczynę tego stanu rzeczy wskazuje brak wiedzy o takiej technologii montażu, co być może związane jest również z faktem, że ponad jedna trzecia ankietowanych deklarowała, że sprzedawcy nie informowali o poprawnym montażu

aluplast_monteriada_2017_15Czym skorupka za młodu….

Na BUDMIE nie mogło również zabraknąć młodych adeptów sztuki budowlanej z klas patronackich „DOBRY MONTAŻ” ze szkół w Białymstoku, Bytomiu i Poznaniu. Wraz z opiekunami oglądali oni pokazy i zwiedzali stoiska firm – Partnerów MONTERIADY 2017. W wydarzeniu uczestniczyli także Ambasadorzy kampanii „DOBRY MONTAŻ” – profesjonalni monterzy, którzy na co dzień zajmują się instalacją wyrobów stolarki budowlanej.