Znajomość marek profili okiennych z PVC w opinii klientów indywidualnych budujących dom

W wrześniu 2019 roku firma badawcza ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadziła badanie omnibusowe dotyczące wspomaganej znajomości marek profili okiennych z PVC wśród klientów indywidualnych budujących lub remontujących dom.

Badanie zostało przeprowadzone na liczącej 1008 osób, ogólnopolskiej grupie dorosłych Polaków budujących lub remontujących domy jednorodzinne, wśród których  54% stanowiły kobiety, a 46% mężczyźni. Było to badanie wspomaganej znajomości profili okiennych, gdzie respondentom przedstawiono marki profili i poproszono o wskazanie znanych im marek. Najbardziej rozpoznawalną wśród ankietowanych marką jest ALUPLAST, ze znajomością na poziomie prawie 45%. 

aluplast_znajmosc_marek_profili_PVC_omniASM_2019 

Źródło: badanie omniASM, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

Badanie dodatkowo zawierało analizę znajomości poszczególnych marek  w sześciu regionach Polski (północnym; północno-zachodnim; południowym; południowo-zachodnim; wschodnim; centralnym). W pięciu z tych regionów jako najbardziej rozpoznawalna marka profili PVC wskazywany był ALUPLAST ze znajomością na poziomie od 40,3% do 55,3%. Warto zaznaczać, że blisko co piąty ankietowany zadeklarował, że nie zna żadnej marki profili.

Badanie znajomości marki wśród klientów indywidualnych jest pewnego rodzaju miernikiem skuteczności naszych działań komunikacyjnych kierowanych do tej grupy – podsumowuje Marcin Szewczuk, Marketing Manager Aluplast sp. z o.o.. Oczywiście sporym utrudnieniem jest fakt, iż nie posiadamy de facto produktu finalnego dla tej grupy odbiorców, niemniej prowadzone działania marketingowe oraz wykorzystanie marek systemów, jako wsparcia przez producentów i sprzedawców okien, powodują iż są one identyfikowane przez klientów. Jak widać nawet w grupie osób, które są lub były w procesie remontowo-budowlanym te wskazania wspomaganej znajomości marek są na dosyć niskim poziomie, co z pewnością związane jest ze specyfiką produktu.

 

Jeśli chodzi o charakterystykę badanej grupy to kształtowała się ona następująco:

omniASM_2019_06

Źródło: badanie omniASM, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku